dimecres, 4 de juny del 2014

FULLAT DE FORMATGES

Aquesta és una recepta d’aquelles que cada vegada que obria el llibre de la Montserrat Seguí em donaven ganes de fer-la.
Ja sabeu que a casa agraden molt els formatges i tenint unes quantes restes de formatges per dins de la nevera no em vaig poder resistir a preparar la recepta!!!
Jo, la vaig simplificar pel fet que no vaig fer la pasta de full i amb això amb poc més de 15 minuts podem muntar el plat i treure’l a taula!





FULLAT DE FORMATGES

Ingredients:
1 làmina de pasta de full
Crema de formatge:
40 g de farina
375 ml de llet
50 g de mantega
1 ou
100 g de formatges ratllats (emmental, gruyere, mozzarella...)

Escalfar el forn a 200º dalt i baix i ventilador.
Tallar la làmina de pasta fullada en forma de rectangles, quadrats, triangles...
Marcar unes línies per sobra i pintar amb ou una mica batut.
Una vegada cuit deixem que es refredi i obrim per la meitat els trossos de pasta fullada.
Fem la crema de formatge desfent la mantega a foc fluix en un caçó de porcellana, després afegim la mantega i deixem que es torri una mica, seguidament aboquem la llet a poc a poc mentre remenem amb el batedor.
Deixem que cogui una mica i afegim sal, pebre i nou moscada.
Després afegim el rovell de l’ou i seguidament els formatges ratllats tot remenant acuradament.
Omplir cada quadrat amb la crema de formatge.



Espero que us agradi!

Recepta simplificada del llibre “Cuinar és senzill” de Montserrat Seguí



7 comentaris:

Teresa C ha dit...

Quina bona pinta!

Gemma ha dit...

una recepta ideal per aprofitar aquestes restes de formatge que ja no vol ningú...
Boníssims!

Sílvia A. ha dit...

Ei Teresa! tu per aqui!!!!

les receptes que m'agraden ha dit...

A mi també m'encanta la pasta de full, es molt versàtil. No coneixia el teu bloc, em quedo una estoneta per aquí a veure que més coses bones tens.

Jo també en tinc un, si em vols visitar em farà molta il.lusió, em trobes aquí

http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com/

ANNAFS ha dit...

M' agrada molt aquesta proposta, a mi també m' encanta el formatge de tot tipus.

Andreu Al`piste ha dit...

Apa!!! tot això ho tenies pendent de penjar?. Tot ha de ser bonnnniiiiissssssimmmmmm. Petons

Andreu Al`piste ha dit...

Hola: a mi també m'agraden els comentaris, je je.