dilluns, 15 de juny del 2009

PASTA CHOUX FARCIDA DE PATÉ D'ATUN


PASTA CHOUX FARCIDA DE PATÉ D’ATUN


La pasta choux és una de les meves preferides ja que la pots fer dolça, salada i amb els farciments que vulguis.

Aquesta vegada la vaig dur a casa d’uns amics com entrant ja que tothom havia de portar coses per posar en comú i anar picant.

Ingredients

250 grs d’aigua
100 grs de mantega
1 pessic de sal
1 pessic de sucre
160 grs de farina
4 ous

Farcit
1 llauna d’atun en escabetx
Olives
2 ous durs
Mantega per lligar

Fer la pasta choux (jo l’he feta amb la thermomix però es pot fer a mà)
Posar en el got l’aigua, la sal, el sucre i la mantega i programar 8 minuts, 100º velocitat 4.Afegir la farina de cop i programar 15 segons a velocitat 4. Deixar refredar separant el got de la màquina.

Posar el got de nou i programar velocitat 4 per afegir els ous d’un amb un. Col•locar la pasta en una mànega pastissera i fer les boletes.
Escalfar el forn a 250º i baixar-lo a 200º quant els enfornem. Tardaran uns 20 minuts.

Deixar refredar i omplir-los a la crema següent. Barrejar l’atun amb els ous durs ratllats, les olives talladetes i la mantega tova. Anar omplint els choux.

Espero que us agradi !!!

4 comentaris:

Mercè ha dit...

Un entrant molt bo!! I amb el farcit de tonyina... mmm!! :)
Petons!

No tot són postres ha dit...

Que bones aquestes pastetes de tonyina. Jo no n'he fet mai amb pasta choux, potser m'animaré, per no fer-ho sempre tot amb pasta de full o pasta brisa... s'ha d¡aprendre i variar!
PTNTS
Dolça

Gemma ha dit...

El dia que vaig descobrir que fàcil que era fer lioneses o profiteroles vaig decidir que no les compraria mai més a una pastisseria :)
A casa queden molt millor!
M'apunto el farcit de tonyina, és un aperitiu per quedar la mar de bé!

Sílvia A. ha dit...

Hola a totes: jo crec que és una pasta molt agraida i fàcil de fer i omplir. Queden molt bones fetes a casa i la variant que vaig posar de fetes amb formatge és boníssima.
Petons a totes!!