dimecres, 6 d’abril del 2011

PASTÍS DE LLIMONA


Com molts de diumenges vam fer un dinar amb els amics aprofitant el bon temps i el fet que encara no fa prou calor per obrir el forn de llenya. Com que el dinar ja era prou fort (porcella al forn amb patates) vaig fer unes carxofes al forn i unes bones amanides.
De postres no volia fer res que embafés i per això els hi vaig donar a provar aquest pastís que queda prou lleuger i fresc de la nevera passa molt bé.


Ingredients:


1 pot de llet condensada petit
100 g de mantega
24 melindros
4 ous
4 cullerades de sucre
2 llimones
Licor

Per fer la crema s’han de batre els ous fins que quedin ben escumosos.
Fem el suc de les dues llimones i la pell la ratllem i ho afegim tot als ous.
Una vegada barrejat es cou al bany maria ben a poc a poc i es va afegint la mantega a trossets fins fer una crema espessa.
Es deixa refredar i s’afegeix la llet condensada. Reservar.
En un cassó es fa un almívar amb 200ml d’aigua, el licor escollit i el sucre coent-ho uns 5 minuts. Amb aquest almívar es suquen els melindros.
Es forra un motlle desemmotllable amb paper de forn a la base i es fa una capa de melindros, a sobre es posa la crema de llimona i finalment es tapa amb la resta de melindros.
Una vegada fet es deixa a la nevera unes quantes hores, millor fer-lo amb temps.
Espero que us agradi!

6 comentaris:

Rosa ha dit...

Tiene que estar riquísimo, me encantan los sabores que dan los cítricos a los postres, así que copiado queda para prepararlo bien prontito.
Un besito Silvia

el taller de cuina ha dit...

Que bo Sílvia! ideal per les postres d'un dinar contundent (em quedo amb les ganes de veure la porcella).
Una abraçada

Sílvia A. ha dit...

uy!!!! ho sento de la porcella no vaig fer fotos!!!!!!!!

Visc a la Cuina ha dit...

Un gran postre per a un gran àpat!

Unknown ha dit...

Jo, que vaig provar la porcella i també el postre, puc dir que va ser un dinar extraordinari!!! Que en poguem fer més!!! Una abraçada!!!

Unknown ha dit...

Sílvia: enhorabona per aquest bñog que m'ha recomanat Pilar Seguí junt amb dora Mascaró, aquí a Canal Salat.
M'agrada tot molt i he de felicitart-te per la gràcia que ténen totes les receptes i la presentació.
De moment no en he pogut fer cap (far una mitga hora que m'ho han dit) però en fer-ne qualcuna t'ho diré. Salutacions. Magda Marroquín Camps.