dimecres, 2 de setembre del 2009

QUELITAS/GALETES D'INCA


Fa molt de temps vaig veure una recepte de Quelitas, galetes de Mallorca, galetes D'Inca i tot d'una em van venir ganes de fer-les doncs a casa els hi agraden molt.
La veritat que el resultat va ser molt bo i van desaparèixer en dos dies!!!
Al final les vaig fer segons la recepta del blog www.sacuinadenaroser@blogspot.com passeu que te receptes molt bones!!!

Ingredients
220 grs d'aigua
30 grs de llevat
200 grs d'oli
660 grs de farina
1 culleradeta de sal plena
Sèsam, pipes...

Jo ho vaig fer amb thermomix però ja sabeu que totes les receptes també es poden fer a mà
Posar a la thermomix l'oli i l'aigua a 37º, un minut i velocitat 4.
Una vegada passat el temps afegir el llevat i barrejar 15 segons a vel. 4.
Després afegir la farina i la sal i barrejar 5 minuts a vel. espiga.
Treure la massa del got i dividir-la en tres parts, en una vaig posar sèsam, a l'altre pipes pelades sense sal i la tercera part sense res.
Estirar cada part i tallar les quelitas amb un talla-pastes d'uns dos centímetres de diàmetre, un gotet petitó.... Em van sortir cinc llaunes (safates de forn) ben plenes.
Enfornar uns 20 minuts al forn a 200ºC
Espero que us agradin!!!

3 comentaris:

Mercè ha dit...

Aquestes receptes regionals, m'encanten! Apuntades! ;)
Petons!

Sílvia A. ha dit...

Hola Mercé: les "quelitas" són típiques de Mallorca on es mengen amb tot (provales obertes per la mitat i amb una mica de bona sobrasada) i com que tinc molts amics mallorquins ens vàren iniciar, ara ja les venen a tots els supers però abans no i quan anavem a Mallorca carregavem

Anònim ha dit...

Hola Silvia: No he probado quelitas mejores que las tuyas.

Petons

Eugenia