dimecres, 27 de gener del 2010

PA RÀPID AMB SÈSAM



Aquest pa el vaig descobrir fa molt de temps en algun bloc però malauradament no em vaig apuntar el nom del bloc però em sona cosa de Cerise, però he entrat en el seu bloc i ella el té copiat d'altres blocs,( així es, què, disculpes a la persona que va posar primer la recepta ja que no se qui és) jo he anat afegint o restant coses per fer-lo al gust de casa. És molt fàcil de fer, ja que no ha de pujar, ni el forn ha d'estar calent, i saps que en cinc minuts al tens al forn i amb una hora el tens a la taula a punt per menjar.



Ingredients
310 g de farina de força
175 g d'aigua tèbia
20 g d'oli d'oliva
15 g de llevat fresc
1 culleradeta de sal
Llavors de sèsam


Jo el faig amb la thermomix per la rapidesa que em dona aquest electrodomèstic, però com sempre també es pot fer a mà.

En el got de la thermomix s'ha de posar l'aigua, l'oli i programar 1' a 37º vel. 4. Després afegeixo el llevat i programo 15'' a vel. 4, després s'afegeix la farina de cop, el sèsam i la sal, programo 15'' a vel.6 i de seguida 1 minut a vel. espiga.

En un Pirex amb tapa (tipus olleta) posem oli a la tapa i posem la massa, li fem un tall en creu i el tapem amb l'altre part del pirex (que normalment seria la base de l'olla). Enfornem al forn en fred a 210º uns 45 minuts, destapem el pa i deixem que cogui uns 5 minuts més i aixi queda doradet.
Una vegada cuit treure'l i deixar refredar a sobra de la reixeta.
Espero que us agradi!!!

A mà

Barrejar la farina amb el llevat esmicolat, després afegir l'aigua tèbia i l'oli i mentre barregem afegirem la sal.
S'ha d'amassar uns 10 minuts amb les mans. (poseu-vos una mica d'oli a les mans perquè us sigui més fàcil manipular la massa)
Després ja es tot igual que abans.

Espero que us agradi!!

2 comentaris:

Mercè ha dit...

Carai, això se'n diu fer un pa amb un obrir i tancar d'ulls!! :) L'hauré de provar! ;)
Petons!

Sílvia A. ha dit...

Hola Mercè: la veritat és que queda prou bo i en un no res pots tenir pa fet a casa. Petons des de Menorca