dimarts, 24 de setembre del 2019

CIGRONS NEGRES AMB SÍPIA CECI NERI ALLA SEPPIA




Fa molt de temps que no escric res, però avui després d'un viatge a la Puglia i de descobrir aquests cigrons negres m'he decidit a penjar una recepta. Aquí no es coneixen els cigrons negres i encara més, si es troba un cigró negre entre els altres l'apartem o com diuen algunes llegendes tindrem 7 anys de bellesa! La recepta l'he treta del bloc De sol i sal ja que vaig estar mirant unes quantes però com a la Puglia tant la pasta com el llegum els feien amb peix o marisc em vaig decidir a fer-los amb sípia. He variat una mica la recepta però sense perdre l'esencial. Darrerament a tots els viatges els souvenirs que portem són ingredients nous o que ens fan molta gana! Formatges, llegums, pasta, farines, llavors...



Espero que us agradin!


Ingredients:
250 gr de cigrons negres
250 gr de sípia
2 alls
100 gr de ceba
100 gr de pebrot verd
100 gr de pebrot vermell
un tomàquet
oli d'oliva
sal
una fulla de llorer
una culleradeta de curcuma
una culleradeta de pebre vermell de La Vera
Una bitxo (opcional)




A la recepta original es posa tot en cru i es cou a l'olla a pressió, olla ràpida o olla de cocció lenta però jo ho he fet una mica diferent.


Posem en remull la nit abans el cigrons negres amb aigua (aproximadament 10-12 hores)
Tallem la sípia a daus així com totes les verdures.
Amb el mínim d'oli sofregim una mica la sípia, afegim la ceba i l'all i sofregim una mica més.
Afegim els pebrots i el tomàquet, remenem una mica i afegim la resta d'ingredients, els cigrons i les espècies.
Cobrim d'aigua i tanquem l'olla, jo ho he fet amb olla a pressió ràpida i en el nombre 3 de la meva olla en 17 minuts he tingut el plat fet.
Si a casa no agraden els trossets de verdura els podeu fer més petits o deixar-les en un sol tros.
Si poseu el bitxo penseu avisar o retireu-lo abans de servir!





Espero que us agradi!

P.D.: Bones festes de La Mercè! i felicitats a totes les Mercès!!!


1 comentari:

No tot són postres ha dit...

No n'he fet mai de cigrons negres. En buscaré perquè aquest plat té una pinta boníssima.
Ptnts
Glòria