dijous, 18 de febrer del 2010

BUNYOLS DE CREMA



Ahir vam celebrar “sa sobrassada”, que és un dia que a Ciutadella les colles es reuneixen per anar a dinar de sobrassada cuita a sobre de les brases. Tradicionalment els grups d’amics anaven a alguna platja, feien foc i cuinaven sobrassada, botifarró…però la cosa ha canviat i ara ens trobem a casa d’algú de la colla i portem a part de la sobrassada altres plats i postres i fem petar la xerrada.
Aquest any vaig portar dues receptes dels blocs de cuina que em varen enamorar de tot d’una, els bunyols de crema (El cullerot festuc) i el cake d’espàrrecs, tomàquets i mozzarella (No tot són postres a la cuina) en els quals els hi vaig fer unes petites modificacions. Les dues van tenir molt d’èxit!!! Els bunyols boníssims i el cakes salats m’encanten!!!


BUNYOLS DE CREMA
Ingredients El cullerot festuc
Ingredients:
250 g d’aigua
100 g de mantega
½ culleradeta de sal
Un polsim de sucre
160 g de farina
3 ous
Crema pastissera:
100 g de sucre
500 ml de llet
50 g de Maizena
3 ous
Ratlladura de llimona
Sucre i canyella per arrebossar
Oli per fregir
Posar al foc l’aigua, la mantega, la sal i el sucre fins que arrenqui el bull, llavors afegir la farina de cop i remenar una mica fins incorporar tota la farina (jo vaig afegir una mica de pell de llimona ratllada per aromatitzar). Deixar refredar una mica i anar afegint els ous d’un amb un fins posar els tres ous. Després vaig afegir uns 200 g de crema pastissera i vaig remenar lo just per barrejar-ho tot bé. La resta de la crema se l’han menjat com si fossin natilles una mica més espeses.
La crema pastissera la vaig fer amb la thermomix, ja que anava una mica curta de temps i encara em faltava fregir tots els bunyols!!! Posar tots els ingredients en el got i programar 7 minuts a 90º i velocitat 4. Deixar refredar en un bol tapada amb un paper film.
Després vaig agafar dues culleretes i vaig anar fregint els bunyols per després arrebossar-los amb sucre i canyella.
Van sortir boníssims!!!
Espero que us agradin!!!

2 comentaris:

Mercè ha dit...

Sílvia, quina bona pinta aquets bunyols!! Igual que el cake salat! Els de la teva colla deuen estar encantats amb tu! ;)
Petons!

Unknown ha dit...

N'hi t'ho pots imaginar!!
així anam tots moldejant els nostres cossos i no precisament a tipus cuerpo danone! Vaja bunyols exquisits!!