dilluns, 23 d’agost del 2010

FOCACCIA DE CEBA I FORMATGE I FOCACCIA DE CHERRY I HERBES



Per la bereneta (berenar) de fa uns dies, a més a més de les galetes de patata i formatge vaig portar aquestes dues focaccias. De tot d'una només en volia portar una però amb la massa que em va sortir per no portar dues d'iguals vaig fer una amb ceba i l'altra amb cherrys que van quedar molt bones.
La massa no l'havia provada mai i em va agradar molt la textura i el gust.
El que posem a sobra depèn de la imaginació de cadascú i jo vaig optar primer per fer la de ceba com a la recepta i després com tenia molts de cherrys a l'hort i romaní i alfàbrega natural vaig decidir fer l'altra.
Proveu-les que van agradar molt.


FOCACCIA DE CEBA I FORMATGE I FOCACCIA DE CHERRY AMB ROMANÍ I ALFÀBREGA

Ingredients
Massa
500 g de farina
10 g de sal
20 g de sucre
40 g de seu
300 ml d'aigua
20 g de llevat

Per cobrir

Ceba sofregida
Formatge
Orenga



Per cobrir
Tomàquets cherry
Romaní i alfàbrega
Oli d'alfàbrega

Per fer la massa a l'amassadora es posen tots els ingredients secs menys el seu, l'aigua i el llevat i es barregen a velocitat lenta. Després afegeixo el seu i a poc a poc l'aigua fins que es formi una massa fina al tacte (incremento la velocitat). Finalment abans d'acabar l'amassat afegeixo el llevat i deixo amassant un parell de minuts més.

Divideixo la massa en dues porcions, en una la tapo de ceba sofregida i formatge emmental, poso herbes aromàtiques.

A l'altra poso tomàquets cherry amb romaní i alfàbrega i tot pintat amb oli d'alfàbrega.

Es deixa reposar uns 60 minuts tapada amb un drap humit.

Escalfem el forn a 250º amb un bol d'aigua a dins per generar vapor.

Una vegada han pujat s'enfornen a 250º uns 20 minuts.

*Oli d'alfàbrega: fulles d'alfàbrega amb oli verge deixat macerar 15-30 dies en un lloc fosc.

Espero que us agradin!!! Del llibre PAN del X. Barriga

5 comentaris:

mercè ha dit...

Hola Silvia,veig que has visitat el meu blog i seguiràs el que faci.Em fa molt contenta!, no coneixia el teu blog, i entre la focaccia de ceba, la mousse d'escalivada, la bavarois de llimona i d'altres exquisiteses que he vist a l' slide, t'asseguro que jo tampoc no em deixaré perdre res del que facis. T'afegeixo doncs a la meva llista!A reveure!

Visc a la Cuina ha dit...

Quina passada de focaccies, per provar-les a casa!

Sílvia A. ha dit...

Hola Mercè: jo també vaig fer una ullada pel teu i ja me'l vaig afegir ràpidament.

Ague ha dit...

Hola Silvia,
quina bona pinta que tenen,creuràs que no els he probades mai?
PERÓ VIST LA PINTA QUE TENEN les penso fer.
Un besito Silvia.

Sílvia A. ha dit...

Hola Ague: però tu no estàs de festes?????
Que fas conectada????