dimecres, 1 de maig del 2013

PA DE LLAVORS




Per fi tinc el llibre que esperava amb ànsia, “Panes creativos” de Daniel Jordá! Després de mirar i remirar pels blocs de pans i com tothom lloava aquest llibre em vaig decidir i me’l vaig comprar. Des del primer moment ja vaig triar uns quants pans a fer però aquest que us presento és fàcil, nutritiu, els pots variar canviant les llavors, agrada a tots els de casa...
Què més vull!!!

PA DE LLAVORS
 Ingredients:
250 g de farina integral
200g de farina de força
50 g de farina de sègol
10 g de sal
250 g d’aigua
40 g d’oli d’oliva
20 g de llevat de Forner
Pipes
Segons el llibre posa que s’amassi tot junt i es deixi reposar uns 45 minuts. Després es talla en peces de 200 g o una barra sencera i es deixa reposar 10 minuts més. Finalment es forma la barra i es posa en el motlle. Deixar que pugi el doble i enfornar a 220º.
Jo el que faig es barrejar l’aigua tèbia amb l’oli i la sal, afegeixo les farines en forma de pluja i el llevat esmicolat i amasso fins que se’m desenganxa de les mans formant una bola que deixo reposar tapada amb un drap de cotó. Una vegada a reposat el trec del motllo on l’he pastat i li trec l’aire, l’estiro el plego com una carta en tres i el poso en el motllo de plumcake.
 Amb les mans humides d’aigua banyo la superfície del pa i poso les pipes, pressionant una mica perquè s’enganxin.
Llavors el deixo reposar tapat amb el drap fins que ha pujat el doble i l’enforno en el forn calent a 220º.
Una vegada cuit espero 5 minuts que es refredi i ja el puc desemmotllar.

Espero que us agradi!!!


7 comentaris:

QUIMA ha dit...

T'ha quedat un pa sensacional. Amb mermelada o simplement amb una mica d'oli sal ...ideal per esmorzar o berenar i el millor fet a casa.
Petons

Eva ha dit...

M'encanta el pa fet a casa, aquest t'ha quedat perfecte!

La Cuina Violeta ha dit...

Un pa casolà molt bo.
Nani

Per anar fent gana ha dit...

HOLA NO ENS CONEIXEM DE RES PERO , ET VOLIA DIR QUE HI HA UNA TROBADA DE BLOGUERS DE LES ILLES , i esteim pensant poder fer-ne una aquí a Menorca, a la trobada de Mallorca que es fara dia 1 de juliol asistim gent de Menorca
el blog menorcana i el meu hi som presents ho dic per si t'animes a venir . i estaría be que a Menorca es fes la segona aquesta es la nostra intenció .
que en parlarema la 1 atrobada ben aviat per si es pot fer la II a la illa , ja que hi ha mes bloguers que a eivissa ara mateix de cuina
et deixo el missatge aquí perque no sé com contactar amb tu .
una salutacio.

Sílvia A. ha dit...

Hola Marga, gràcies per avisar, ja ho havia vist però no podré assistir. Per qualsevol cosa el meu correu és
cuinaressenzill@gmail.com

Per anar fent gana ha dit...

gracias Silvia .

Gemma ha dit...

A mi em comença a passar el mateix que a tu amb aquest llibre, je je je... A veure si algú me'l regala!
M'encanten els pans de llavors.