dimarts, 4 de maig del 2010

CROQUETES DE QUINOA


Fa molts de dies vaig veure un programa del Karlos Arguiñano on feia aquestes croquetes per acompanyar unes llenties. Jo les vaig adaptar per menjar soles amb acompanyament d'una bona amanida.
Queden molt bones i fins i tot en vaig donar a una amiga que li agraden totes aquestes coses de sabors diferents per nosaltres, però que cada vegada més afegim a la nostra dieta.



Ingredients:
150 g de quinoa
2 pastanagues
1 ceba
2 cullerades de farina
1 got de brou vegetal
Per arrebossar:
1 ou, farina blanca i farina de galeta

Hem de rentar molt bé la quinoa perquè tregui la saponina (és una espuma que fa la quinoa, com un sabó) i la coem amb el doble d'aigua (300ml) i una mica de sal uns 15 minuts a foc mínim.
Picar la ceba i la pastanaga ben petita i l'ofeguem amb una mica d'oli uns 15 minuts.
Afegirem la farina i la torrarem una mica per després afegir el brou de verdures , lligar-ho tot una mica i afegir la quinoa ja cuita. Es cou uns 3 minuts per lligar la pasta.
La deixem refredar per seguidament fer les croquetes passant-les primer per farina blanca, després per ou i finalment per farina de galeta.
Es fregeixen en oli calent fins que estiguin dorades.



Espero que us agradin!!!

4 comentaris:

Teresa ha dit...

També el vaig veure, i em van cridar l'atenció, t'han quedat molt bé, us han agradat? es que a casa no se si tindríen èxit, un segur que no les provaria...
Abraçada

La cuina vermella ha dit...

Hola guapa!! Quines croquetes més interessant i exòtiques, estem al·lucinats amb el que dona de si la quinoa. Molts petons.

Gemma ha dit...

No tinc gens costum de fer receptes amb quinoa, però com tu dius està molt bé començar a incorporar aquests aliments, que són molt bons, sans i originals. Serà qüestió d'atrevir-se!

Anònim ha dit...

Bones i molt saludables! Excel·lents! M'anoto la recepta.
Una forta abraçada.