dimecres, 19 de maig del 2010

TIRAMISÚ


Fa dies que tenia pensat fer un Tiramisú, però pensava que era un postre complicat, que no sempre sortia bé,que al portar cafè no m'agradaria, però res d'això ha estat veritat, és fàcil de fer, queda amb molt bona presencia i a tothom (a mi també) va agradar molt.
Vaig estar mirant moltes receptes pels blocs de cuina i de cop i volta em va aparèixer la recepta del Tiramisú d'El cullerot festuc. Què ben explicat! Què fàcil de fer! I què bo! Un èxit total! Moltes gràcies.
L'he fet casi igual només que he posat menys cafè ja que a mi no m'agrada el cafè (això si l'he fet expres i del bo) i menys licor per si el provaven els adolescents de casa.
No vaig poder fer més fotos ja que ens el vàrem menjar ràpidament!!!!

Ingredients:
500 g de formatge mascarpone
500 g de nata per muntar
70 g de sucre
2 tasses de cafè expres
10 g sucre
cacau en pols
licor amareto
melindros
Sabayon: 4 rovells d'ou
10 g de sucre
75 ml Amareto
Treure el mascarpone de la nevera perquè estigui a temperatura ambient.
Per fer el sabayon posarem al bany maria els rovells amb el sucre i anirem batent mentre afegim el licor a poc a poc fins que la barreja quedi d'un color blanquinós. Reservar.
Barrejar el sabayon amb el mascarpone fins que tot estigui ben unit.
Muntarem la nata amb el sucre i l'afegirem a la crema de mascarpone suaument.
Posarem el cafè fred junt amb el sucre i una cullerada de licor.
Folrarem un motlle de cake amb paper film i muntarem el pastís.
Posarem una capa de crema de mascarpone, una de melindros, una de crema, una de melindros i acabarem amb una de crema.
Es posa a la nevera fins l'endemà que queda més bo.
Desemmotllarem amb l'ajuda del paper film i el decorarem amb cacau.
Espero que us agradi!!!

2 comentaris:

dolorss ha dit...

Jo també fa dies que hi penso en fer un tiramisú, pel que veig tu ets mes decidia que jo!!!
Que maco t'ha queda't ... i bo també!

petons

Sílvia A. ha dit...

Fes-lo, és molt fàcil i molt bo.
Petons