dimecres, 4 de març del 2009

TORTADA DE TARONJA




Uf!! Ja fa una setmana que a Ciutadella vàrem celebrar “sa sobrassada”, “es darrer dimarts”, bé, una festa que serveix per trobar-te amb els amics a la vora d’un foc per torrar sobrassada, menjar i beure bé. Per l’ocasió vaig fer aquest pastis d’ametlles que aquí diuen tortada.
Espero que us agradi!



TORTADA DE TARONJA

Ingredients:
2 taronges
250 grs d’ametlla crua pelada (si la trobeu amb pell escaldeu-la amb aigua i peleu-la)
250 grs de sucre
4 ous
1 sobre de Royal


A les taronges els hi tallem la part de dalt i baix i les posem a bullir amb aigua fins que s’estovin. (Amb pell)
Triturem les ametlles.
Barregem el sucre amb els rovells d’ou i el sobre de llevat fins que quedi cremós.
Desprès afegim les taronges triturades,les ametlles i les clares a punt de neu. Es barreja tot bé i es posa en un motlle desemmotllable uns 40 minuts a 180-200ºC.
Una vegada freda desemmotlleu-lo i decorar segons gustos (jo vaig posar coco ratllat, taronja, fulles de menta i una cirereta)

2 comentaris:

Marga Seguí ha dit...

Hola Silvia, per fi et puc dir que he preparat aquesta deliciosa tortada de taronja, la vaig haver de variar un poquet, perquè no tenia prou ametlla i hi vaig afegir un poquet de farina; així i tot va resultar molt exclusiva. La vaig decorar igual que tu i em vaig quedar amb el personal, perquè, a més, la vaig portar a un dinar de familia dins una capsa de plàstic de les tartes que venen congelades, i semblava comprada... un èxit total. Ale, a seguir fent feina. Una abraçada

Sílvia A. ha dit...

Moltes gràcies Marga, per fi he obert l'ordinador.
Petons.